Str. Primariei Nr. 23 (în curtea restaurantului Queen`s)
+40 757 897 720

Cursuri de actualitate la Omni Yoga Studio

Hatha Yoga „Step by step”

(în curând)

„Yoga”… un cuvânt care are atât de multe de spus!
Dar oare ce înseamna yoga cu adevărat?
Cine l-a practicat în antichitate? De ce s-a practicat yoga mai demult și de ce se practică acum?

Există multe întrebări legate de acest subiect și, pe măsură ce această practică se răspândește tot mai mult în jurul nostru, numărul întrebărilor crește. Datorită tehnologiei avansate putem găsi nenumărate surse de informație, dar pentru o înțelegere mai profundă este nevoie de filtrarea și interpretarea corectă a informațiilor.

Prin acest curs de yoga dorim să creăm o imagine de ansamblu al întregii practici prin abordarea celor mai importante aspecte ale sale. Yoga ne poate spijini în dezvoltarea noastră personală pe toate planurile dacă înțelegem cum trebuie să o abordăm.

Hatha Yoga „Step by Step” presupune două tipuri de workshop-uri:

  • Workshop Hatha Yoga „Step by Step” I – Introducere în Yoga (teorie, exerciții de respirație și meditație)

Workshop-ul are o durată de 60 minute și se bazează pe latura științifică, filosofică și spirituală a practicii, incluse într-o discuție interactivă.

  • Workshop Hatha Yoga „Step by Step” II – Arta practicii asanelor (teorie și practică)

Workshop-ul are o durată de 120 minute și este împărțită în două părți: în prima parte a cursului se vor discuta instrucțiunile de executare al asanelor (posturilor), contraindicațiile și alternativele acestora; iar în a doua parte a cursului accentul se va pune pe rolul respirației în asane în vederea creării unei secvențe și al unui flux energetic mai bun.

Țelul nostru este ca fiecare participant să ajungă să înțeleagă ce înseamnă yoga, la ce ne ajută și cum putem să o practicăm corect, în vederea creșterii calității vieții. Prin urmare, omul va ști cum să aplice yoga în viața sa de zi cu zi în funcție de necesitățile sale pe plan fizic, emoțional sau spiritual.

Deși titlul cursului limitează oarecum publicul, noi îl recomandăm tuturora, deoarece revenirea la bazele practicii nu face altceva decât să ne ofere o cunoaștere și mai profundă a acestei științe.

Participarea la aceste workshop-uri se poate face pe bază de programare atunci cand sunt disponibile în orar.

Mă programez

Hatha Yoga

Hatha yoga este știința dezvoltării corpului uman. Componentele principale ale acesteia fiind asanele (posturile yoghine) și pranayama (exercițiile de respirație).

Executarea corectă a asanelor și a exercițiilor de respirație duc la purificarea fizicului și a minții. Astfel, asanele oferă practicantului posibilitatea de a-și controla emoțiile, concentrarea și credința, în timp ce tehnicile de respirație, care presupun controlul respirației și astfel al energiilor ajută la calmarea minții și are efecte pozitive asupra sistemului imunitar.
Practica constantă a acestora:

  • micșorează viteza procesului de îmbătrânire,
  • previne apariția unor boli, uneori vindecă;
  • îmbunătăţeşte memoria, atenţia, eficienţa în a învăţa, dispoziţia și concentrarea;
  • înlătură anxietatea, depresia, ostilitatea, creşte starea de bine, adaptarea socială și acceptarea de sine.
  • îmbunătăţeşte funcţiile excretorii, dexteritatea, timpul de reacţie, postura, integrarea funcţiilor părţilor corpului, somnul,
  • normalizează funcţiile gastro-intestinale, funcţiile endocrine, greutatea şi stabilizează sistemul nervos autonom.

Oricine, indiferent de vârstă, sex, experiență sau abilități fizice, poate practica yoga.

Mă programez

Hatha Yoga Vinyasa

Vinyasa s-a născut din îmbinarea respirației cu mișcarea. Într-o practică vinyasa flow, asanele (posturile) sunt ca niște perle trase pe o ață, gândurile sunt ca și picăturile în oceanul mare, practica în sine este o cale energetică în eter, iar respirația este ca briza mării.
Vinyasa (mișcarea) leagă (conectează) asanele între ele la fel cum sunt conectate și perlele pe o ață. Respirația yoghină străbate mișcările și posturile exact cum și perlele sunt străbătute de ață. Fiecărei mișcări i se atribuie ori o inspirație ori o expirație, sau, sunt cazuri în care într-o mișcare executăm mai multe respirații. Inclusiv ”Salutul Soarelui este o vinyasa”. S-ar putea să treacă ceva timp până ce vei înțelege sistemul, dar apoi vei putea ”străbate perlele de-a lungul aței” fără eforturi. Este ca o meditație în mișcare: gândurile sunt dizolvate în fluxul mișcărilor, respirația conduce mișcările, se contopesc, totul devine intuitiv, natural.
Scopul acestei practici este de a folosi respirația să conecteze mintea și corpul între ele. Vei dezvolta o conexiune puternică corp-minte, îți vei crește flexibilitatea și forța, care vor fi și cele mai vizibile beneficii. Pe lângă acestea, concentrându-te pe respirație, plămânii tăi vor fi mai puternici! Și chiar dacă iei parte la o clasă de yoga non-spirituală, focusul pe respirație și pe practica mișcărilor, se vor reflecta în viața ta printr-o atitudine calmă, liniștită.
Este o clasă de vinyasa potrivită pentru tine?
Îți place mișcarea ritmica? Îți place să transpiri? Dacă ești predispus la leziuni, atunci mișcările frecvente dintre asane nu e sigur că ți se potrivesc. Cu toate că mișcările pot fi mai rapide, rămâne o practică meditativă. Dacă ești în căutarea unui echilibru bun între efortul fizic și introspecție, atunci vinyasa este pentru tine!
Găsește-ti puterea de a te opri în mijlocul celor mai dificile momente din viața ta. Momentul în care vrei să renunți este de cele mai multe ori momentul în care trebuie să răzbați. Și de multe ori când îți dorești ceva deja extrem de mult e momentul în care trebuie să îi dai drumul.

Mă programez

Yoga for flexibility

O ședință de „Yoga for flexibility” este alcatuită din posturi ale corpului care sunt axate pe creșterea flexibilității articulațiilor și pe deblocarea meridianelor (canalelor energetice) pentru o circulație mai bună a energiei și a sângelui. Astfel se contracarează procesul de îmbătrânire și se păstrează tonusul general. Posturile sunt special selectate pentru a crește lungimea mușchilor și pentru a crește gradul de flexibilitate al articulațiilor, fiind un antrenament complementar perfect pentru exercțiile de yoga dinamice și pentru exercițiile de yoga pentru creșterea forței interne. De asemenea, aceste asane induc o relaxare profundă atât la nivel fizic cât și la nivel psihic. Pentru aprofundarea asanelor se folosesc diferite accesorii pentru a crește confortul în timpul executării asanelor.

Mă programez

Happy Spine

Cursul terapeutic Happy Spine este dedicat tuturor persoanelor care suferă de dureri de spate și gât dar și celor care doresc doar să își mențină starea bună de sănătate a coloanei.

Este demonstrat științific faptul că asanele (posturile fizice din yoga) și pranayama (exercițiile de respirație) au un efect benefic asupra copului atât din punct de vedere fizic cât și energetic și psihic. De aceea infiltrând aceste exerciții în antrenamentele noastre fizice ne vom putea bucura de o sănătate mai bună din toate punctele de vedere.

Țelul cursului este reabilitarea coloanei vertebrale și a sistemului nervos prin intermediul unui set de exerciții sigure și eficiente.

După o practică regulată și îndelungată ne vom putea bucura de o postură corectă a corpului, care va aduce cu sine ameliorarea parțială sau completă a durerilor fizice. Vom învăța să fim mai conștienți astfel vom putea fi și mai fericiți.

„Yoga teaches us to cure what need not be endured and endure what cannot be cured.” 

B.K.S. Iyengar

Mă programez

Flying Yoga

Yoga și „terapia inversiunii” în hamace

Flying fitness este o activitate provocatoare, relaxantă și chiar amuzantă, plină cu beneficii pentru organism.
Această nouă formă de întreținere a corpului implică mai multe tipuri de exerciții fizice inspirate din yoga, dans, pilates sau acrobații aeriene. Elementul cel mai interesant este metoda unică de executare a exercițiilor, deoarece o parte dintre acestea se fac în aer, într-un hamac. Hamacul acționează ca un leagăn sau trapez, ceea ce îmbunătățește flexibilitatea și mișcarea ușoară a corpului. 

Tehnicile, flying fitness și yoga se combină perfect întrucât foarte multe exerciții din hamac sunt inspirate din yoga, mai mult de atât, hamacul ne permite conștientizarea propriei greutăți și menținerea corpului în poziții statice și active și ne poate ajuta să executăm și să învățăm corect și într-un timp relativ scurt multe asane (posturi yoga) de pe sol.
Din punctul de vedere al posturilor inverse din yoga, și în hamace este posibilă executarea acestora. Această tehnică poartă numele de „terapia inversiunii”, prin care pacienții sunt atârnați cu capul în jos pentru a elimina presiunea dintre vertebre.

Pe lângă aceasta ne mai putem bucura și de alte beneficii: alină durerile musculare și ale articulațiilor, hidratează discurile vertebrale, echilibrează sistemul nervos, crește mobilitatea și flexibilitatea corpului, întărește sistemul imunitar, are loc stimularea funcției creierului și purificarea sângelui.

Scopul este același ca și în yoga: autocunoașterea și depășirea limitelor proprii.

Esența în a lucra cu aceste hamace este să învățăm atât tehnica folosirii lor, cât și activarea corpului nostru. Să învățăm să fim intuitivi, iar inteligența înnăscută a corpului nostru și mecanismele noastre de orientare internă să ne călăuzească dincolo de limitele noastre. Așa vom putea progresa.

Flying fitness este cel mai complex și fortifiant program de exerciții de creștere a forței. Vei rămâne plăcut surprins de faptul că vei obține rezultate chiar după prima ședință fără să îți suprasoliciți corpul.

Doar prin programare telefonică (telefon/sms): (004) 0757 897 720.

Mă programez